Att blogga eller inte blogga

by Redaktionen on 15 oktober 2012

Var nyligen med i Viktor och Annas Podcast.
Mitt avsnitt hittar ni här.

Tackar för det Anna & Viktor. Där finns även fler riktigt bra podcast som med Diana Svensk.

Jag har nu försökt få ihop ett blogg inlägg ett tag och insett att det är ganska svårt.

Genom detta inlägg av Christian Rudolf, samt att jag på podcasten sa att jag skulle börja blogga.

Så är det bara att köra igång.

Vad är anledningen till att jag börjar blogga?
Exakt som Christian Rudolf så vill jag bli bättre på att kommunicera, och speciellt hur jag kommunicerar med ord.

Har under mina företags år insett hur viktigt det är. Samt att jag inte är riktigt så vass på det som jag trodde i mina yngre dagar.

Men skam den som ger sig. Därmed så är det nu dags att utveckla den förmågan.

Likaså ett sätt att kunna få feedback och dialog kring ämnen jag är intresserad av eller funderar på.

Så framöver kommer ni mötas av inlägg fokuserade på kvalité framför kvantitet.

{ 2 comments… read them below or add one }

Christian R oktober 17, 2012 kl 22:22

En av vår tids mest kända reklammakare hette Ogilvy. Hans livsverk, reklambyrånätverket Ogilvy finns fortfarande och är en av världens största. Hans annonser såg ut såhhär:

http://smartonlinesuccess.com/wp-content/uploads/2012/04/david-ogilvy-how-to-create-advertising-that-sells.jpeg

Fantastisk kommunikation, bygger enorma värden i kunskapssamhället och ord är huvudrollsinnehavaren i denna kommunikation!

Malte oktober 22, 2012 kl 22:34

Tackar för tipset Christian!

Leave a Comment

Previous post:

Next post: